Wednesday, December 14, 2016

Our holiday in Perth, Australia 6/11 - 11/11/2016 - DAY 2

Assalamualaikum

Good day Mate!

Second day begins pepagi buta aku ngan Zila pg
Carousel supermarket untuk beli barang basah nak masak. So kami yg tak mandi trs keluar haahahahah xpe sana kan sejuk so x rasa mcm x mandi pun!

FYI, kat Carousel ni yg ada halal butcher and asian market tu yg kami pg sana instead of Coles yg dekat tu.
Tapi yg penting sampai tgk2 halal butcher tutup for renovation!! Grrrr boleh plak ttp time kami p Perth...so aku beralih arah kat ikan yg ada kat asian market tu....byk ko jenis ikan2 yg ado and harga sama cam Malaysia dlm 20$ sekg and above! aku mmg x convert coz kalau convert sakit hati!

Udang2 dia pun agak mahal..aku x beli pun

Npk x ikan yg highly recomemded tu? tu la ikan yg aku beli aka ikan merah. Dia siang semua and aku balik buat kari



Kat sebelah kedai seafood ni ada asian market sana aku beli sayur and serbuk kari harga sama ngan kita kalau x convert...mcm sayur sawi aku beli seikat 2$ serbuk kari sepaket sedang 3$ so lebih kurang ja.

Ni kat asian market tu ko tgk strawbery murah giler! tapi aku x beli x minat sgt pun tapi kalau Aryan ada ni mau dia tapau semua hahahahah !


So balik rumah masak kari , sup sayur then mkn lepastu kami berrtiga keluar pergi Kmart. Kat Kmart ni mcm ala2 jusco gitew la ada baju,mainan,cosmetics,stationeries and mcm2 wei!Aku pergi ngan niat nak tunaikan janji ank2 aku yg minta TOY! so kami pun start la survey2. Kebetulan masa tu tgh sale YA AMPUN segala benda murah murah murah ok!  The best part about shopping pakaian kat sini is size tu dari 8 - 23 so sgt sgt sgt besar ok and harga from 2$ onwards for tshirt , singlet tu yg belum discount tau yg dah discount jeans jadi 7$ dress jadi 4$ mmg aku meroyan semua nak beli


Ni je gambar sempat snap ko tgk make up dia 2$ ok and quality not bad aku beli lipstick and mascara. Aku siap beli buat souvenir lagi!

Ni salah satu  yg murah gak  tapi bukan nerf la

Ni aku beli untuk ank2 coz drg kirim ok! dah pandai bertechnology yg payah ni






Aku ni ada je snap gbr2 lain tapi ntah kemana hilang dah pfftttt! Then jalan2 g beli kat ank2 drone yg harga 39.99$ mmg murah! beli nerf gun ada 3 guns plus 20 bullets dlm tu 29.99$ je still very murah dari Malaysia and aku beli baju aku kebanyakkan tshirt untuk anak2 and husband aku dlm 15 pasang since sehelai dlm 2$ je kan mak borong uollss! then seluar dalam and bra pun harag dlm 2$ borong lagi and minyak rambut dia yg mmg ada org kirim satu botol 4$ borong lagi coz ada few variants aku bli Argan,Macademia and Shea oil! mmg recommended coz quality above average minyak pure and concentrated and itu baru house brand yea mmg keluaran Kmart.Then kat Australia ni ada byk self service cashier so ko scan ko letak dlm plastic semua ko buat sendiri la and semua yg aku beli harga dlm 70$ je! Murah ok! SANGAT!Pas dari Kmart singgah supermarket beli rokok aku mcm biasa grab Dare and Barista Bros coffee satu! then balik and rehat coz mlm jap g nak ke Kings park and Blue Boat House!

So see you in the next episode Perth DAY 2 - Part 2 Chaooo loveliesxoxo















No comments:

Post a Comment