Monday, February 29, 2016

Baby Fair - Berbaloi ke pergi??

Assalamualaikum

hola hola

So ada Baby Fair from 26/2 - 28/2 hari tu kat KLCC. Since dekat ngan office aku , on friday tu aku singgah la ngan kawan se-office and masa pg tu dlm pukul 1.30 so org tak ramai lagi. Masuk kalau nak free gift kena register pastu amik gift kat redemption counter kat dlm but no charges for admisson ya.

Aku masuk je terus nampak booth tommee tippe mmg berbaloi beli coz botol yg biasa RM 30++ tu jadi RM 26 je so mmg murah. Set newborn dia yang decorative ada blue pink or green tu RRP is RM 260 jadi RM150. Puting pun biasa beli is RM29 sana dapat RM20 je

Pampers Mamy Poko dia paling berbaloi yg standard pants tu all sizes 3 packs (Jumbo) for RM89 je tapi yg pants ye DIULANGI pant saja! yg tape which is the regular one is more expensive size kecik je tapi 4 for RM125. Nie aku skeptical nak beli ke tak nak beli ke tak.....pikir pye pikir aku singgah pas keje la baru beli senang sikit nak jalan lama2

Dlm kul 2 kami gerak balik offc so far yg kami beli:
Disney brand top to toe wash ada 2 botol 1 liter for RM 20 - Ni aku ngan kawan aku share sorang sebotol
Disner brand baby wipes ada 2 paket 100 pcs per pack for RM 12 - Ni aurora pya
Bedak botol besar ada 2 botol for RM 10 -nie kawan aku pye
Tommee Tippee puting sepaket ada 2 for RM20 - ni aurora pye

After 6 aku pun pergi lagi sekali dgn harapan nak beli mamy poko kan HABIS HABIS HABIS !!! mana taknye semua dok beli  berdozen dozen aiyayayaya!
Aku pun jalan dalam sikit nampak la lagi satu booth jual pampers gak tapi brand Dry - Pro....tak pernah dengar brand ni tapi kalau tgk material dia and quality lebih kurang Drypers la and ada jenis tape and pants so aku amik 2 tape and 2 pants RM105 ok la jumbo pack tau.
Masa nak angkat pampers pampers tu punyalah berat mcm hampeh nyesal beli sekali 4 heheheheh

Sabtu ahad tu ramai kawan2 nak pergi tapi nak masuk pun x boleh da terlalu ramai org. Maklumlah weekend kan.
So, Berbaloi ke pergi Baby Fair ni? For me dari segi harga mmg ada yg murah tapi kalau dari segi crowd aku mmg x kan jejak la kaki ke baby fair ni coz kalau weekend mmg susah nak jalan lagi2 kalau bawa ank2 ni ngan kiri kanan pompuan mengandung, toilet ramai org, parking penuh, food court beratur ko rasa berbaloi ke???
Nasihat aku kalau nak pergi baby fair ni pergi on the first day biasanye jumaat la and amik cuti untuk hari tu. why? coz the first day org masih kerja that means x ramai crowd lagi and most items yg ada discount masih byk stock and yg paling penting; toilet x penuh, parking berlambak, food court banyak kosong and anak2 pun kita boleh bawa. Baby fair ni selalu ada 3 times a year and ada 2 different organizer; yg premium baby fair tu selalu buat kat KLCC and the other one selalu kat MVCC. Maknanyer dlm setahun ada 6 kali Baby Fair kat kl and selangor ni so korang boleh plan awal2 da.

Ok itu saja hari ni. Lenguh aih jari nak type!
Chaooo
xoxo






No comments:

Post a Comment